وَ مَن قُتِلَ مظلوماً فَقَد جَعَلنا لِولیِّهِ سُلطاناً فلا یُسرِف فی القَتلِ إنّهُ کانَ منصُوراً(إسراء/33)

(و هر کس که مظلوم کشته شود ، به طلب کننده خون او  سلطنت و قدرتی داده ايم ولی در انتقام از حد نگذرد ، که او یاری شده است.)

قال النبی(ص):المقتول؛ الحسین علیه‌السلام  و ولیّه القائم(عج) ، و الإسراف فی القتل أن یُقتل غیرُقاتله إنه کان منصورا فإنه لایذهب من الدنیا حتی ینتصر برجلٍ من آل رسول الله(ص) یملأ الأرض قسطاً و عدلاً کما ملئت جوراً و ظلماً.

(منظور از مقتول در این آیه، حسین علیه‌السلام است و ولیّ دَم او قائم آل محمد(عج) است.و معنای اسراف در قتل، کشتن غیر قاتل اوست[که او در قتل اسراف نمی‌کند و فقط قاتلین او را می­کشد] و همانا او منصور است یعنی دنیا به آخر نمی‌رسد تا مردی از آل رسول الله(ص) زمین را پر از عدل و داد کند همچنان که قبل از آن پر از ظلم و جور بوده.) (تفسیر نور الثقلین،جلد۳ صفحه۱۶۳)

همیشه آرزو می‌کردیم و می‌کنیم که خدا ما را در صف طالبین خون ابی‌عبدالله(ع) قرار بدهد و تصوری هم که ما از طلب خون آن حضرت داریم این است که آقا، قاتلین جدش را زنده کند و در همین دنیا مجازاتشان بفرماید.

البته که حضرت این کار را طبق این روایتی که ذکر شد، خواهند کرد ولی این فقط جزئی از طلب خون جد مظلومشان هست. حقیقت مطلب این است که این خون با این عظمت که ثار الله و خون خدا است، فقط با این کشتن‌ها مطالبه نمی‌شود، چون اگر فقط با کشتن قاتلین آن حضرت طلب این خون می‌شد، پس با قیام مختار و کشتن قاتلین کربلا باید این کار انجام می‌شد و امروز ما نباید در دعای ندبه می‌گفتیم:" أین الطالب بدم المقتول بکربلاء" یا در زیارت عاشورا بگوییم: "ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور ... یا: "ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام هدی..."لذا معنی این جملات این است که هنوز این خون طلب نشده و فقط با کشتن قاتلین آن حضرت هم طلب نخواهد شد بلکه طلب خون سیدالشهداء علیه­السلام وقتی می‌شود که آن هدف و غرضی که این خون برای رسیدن به آن ریخته شده، تأمین شود و محقق گردد و آن غرض، چیزی نیست جز اصلاح امت پیامبر(ص) و بلکه اصلاح کل جهان. یعنی با برقراری عدل و داد کامل در سراسر عالم و استقرار حکومت خدا و اصلاح همه بشر که به دست مبارک فرزندش حضرت بقیة‌الله روحی فداه و ان شاء الله هرچه زودتر انجام خواهد شد، این خون با عظمت به ثمر خواهد رسید و به معنای واقعی مطالبه خواهد شد.

 أعظم الله اجورنا بِمصابنا الحسین علیه‌السلام و جعلنا من الطالبین بثاره مع ولیّه الإمام المهدی من آل محمد علیهم السلام